czym zastąpić serek mascarpone

ANTYKLERYKALNE PRZEMYŚLENIA - ANTYKLER

Temat: Między nami dziewczynami, trochę plotek i głupotek
A mnie się zamarzyło dzi? tiramisu ( przepis przywieziony z Włoch). Tylko sk?d wzi?ć serek Mascarpone? Nie da się go niczym zast?pić, bo nadaje temu ciachu to co powinien miec (czyli sie nie rozlewac)!!! Hehe, co za zbieg okolicznosci, wlasnie dzis czytalem na necie fajny przepis na ten temat. Serek mozna zastapic polskim serkiem homogenizowanym (zaden twarog) do ktorego dodaje sie ok...
Źródło: sanok.tv/forum/viewtopic.php?t=370



Temat: Polecam Wam Tiramisu :)
... 5 dkg mąka ziemniaczana 5 dkg mąka Masa twarogowa: 5 łyżka cukier 1/2 kg ser mascarpone można zastąpić twarogiem śmietankowym 4 szt żółtko 20 ml cherry cordial 4 łyżka dżem morelowy...
Źródło: lobuziak.pl/forum/showthread.php?t=2694


Temat: Zlot Yorkofiołów 2005
Waldku, Serek mascarpone, to wloski serek smietankowy, ktory wlasnie jest podstawa tiramisu. :wink: W przepisie mase z jajek z serkiem lacza jeszcze ze smietana, wiec najprosciej jest go pewnie zastapic smietana, ale obawiam sie, ze moze to nieco zmienic smak (ale mozna sprobowac polaczyc smietane z jakims innym neutralnym serkiem, zeby powstal serek smietankowy o konsystencji serka homogenizowanego). Ten serek jest trudno...
Źródło: dogomania.pl/showthread.php?t=12910


Temat: Tiramisu
Mam sprawdzony, ortodoksyjny przepis na Tiramisu :D W tym przepisie ważne są składniki. Zastąpienie np. Marsali lub biszkoptów SAN innymi może drastycznie zmienić smak całego deseru. U mnie wszyscy się zajadają i mówią, że jest bezkonkurencyjne. Ja robię w dużym, prostokątnym szklanym naczyniu. 4 żółtka 2 białka 250g sera Mascarpone- Galbani 1/4 szklanki miałkiego cukru - 60g 3/4 szklanki b. mocnej kawy ... później łatwo ścierała. 2. Żółtka ubić mikserem z cukrem, aż masa będzie jednolita i jasno żółta. Dodać ser i wymieszać mikserem na na gładką masę. 3. Białka ubić na sztywną pianę ... mocno kakao oraz startą gorzką czekoladą. Wstawić deser do lodówki na kilka godzin (4-6) lub na noc (wtedy jest najlepszy). Marsalę można, od biedy, zastąpić likierem Kahlua, brandy lub koniakiem. Smacznego...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=30933


Temat: Tiramisu
mam bardzo podobny przepis do Bereniki ,ale wolę ten deser w wykonaniu mojego brata ( jest kucharzem ) nawet wtedy ,gdy zastąpi serek mascarpone- TOSKĄ :D ( brat zawsze mi mówi...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=30933


Temat: risotto z bazylia i mascarpone
risotto z bazylia i mascarpone   skladniki ryz do risotto,ilosc szklanka=1 porcja bulion(2 szklanki na 1 szklanke ryzu) swieza bazylia (sporo) opakowanie serka mascarpone proporcje 5porcji=250g troche smietany (1-2 lyzki) maslo troche startego parmezanu troche startej galki muszk. bazylie podsmarzyc na maselku(zostawic troche swiezej),dosypac ryz i tez troche podsmazyc,dolewac po troche bulionu i ugotowac "al dente"...pod koniec dodac serek maskarpone,smietane,swieza bazylie i tarta galke muszkatolowa ,parmezan.i gotowe!!mozna tez ryz zastapic kasza peczakiem...smak jest naprawde niesamowity!
Źródło: parenting.pl/showthread.php?t=10770


Temat: Zlot Yorkofiołów 2005
hm, znalazłem co to serek Mascarpone ale u mnie go nigdy nie widziałem. Powiedzci mi czy ktoś próbował go czymś zastąpić?
Źródło: dogomania.pl/showthread.php?t=12910


Temat: Gotowce warte polecenia
mieszac plaska plastikowa lopatka. W okraglym , przezroczystym naczyniu szklanym ulozyc czesc biszkopcikow, na to warstwe dzemu, na to mascarpone, na to maliny i warstwy powtorzyc przynajmniej jeszcze raz. Przykryc i ... ! I prezentuje sie znakomicie . Te warstwy musza byc wyraziste, grube , takze proporcje zaleza o glebokosci naczynia. Maliny jak najbardziej mozna zastapic truskawkami , jezynami. Porzeczkami czy agrestem to ... wzgledu na mascarpone - ten z Patnicy jest swietny do tego, ale tez nie wychozi tanio. Jesli uzywamy innych owocow niz maliny d z e m musi tez miec ich smak...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=132670


Temat: wariacja tiramisu
... ma, no to sie musi pitolić łyzeczką. Biszkopty podłuzne najlepiej najpierw wyłozyć, a potem je nawilżać łyzeczką, bo szybko się nasączają i łamią. Amaretto mozna zastąpić Bayleysem z powodzeniem, ale uwaga...
Źródło: forum.dziecko-info.com/showthread.php?t=194667


Temat: Moje Sprawdzone Przepisy
( co kto lubi), 1 mała cebulka (jeśli ktos nie lubi mozna zastąpić 3 ząbkami czosnku lub w ogóle zrezygnować), 3 marynowane czerwone papryki, pół papryki świeżej zielonej, pół papryki świeżej żółtej, 10 dag aromatycznej kiełbasy, natka pietruszki lub koperku lub jedno i drugie. Jak przyrządzić? Ser edamski wkładamy do foliowego worka, worek szczelnie zawiązujemy (ale uwaga, ser w worku musi mieć "przestrzeń życiową") i wstawiamy do garnka z zimną wodą, włączamy gaz i tak długo podgrzewamy, aż ser stanie sie miękki, tak bardzo, by dał się bez problemu formować. BARDZO miękki jednym słowem. Kiedy ser się podgrzewa (to potrwa ok. pół godziny na wolnym ogniu) kroimy pozostałe składniki w drobniutką kostkę, pieczarki wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy ok. 5 min., odsączamy i mieszamy z pozostałymi składnikami. Odstawiamy. W rondlu, na małym ogniu rozpuszczamy łyżkę masła i dwa serki topione, mieszamy, aż do uzyskania gładkiej masy. Kiedy masa jest gotowa wrzucamy do niej pokrojone wcześniej w drobną kostkę składniki i doprawiamy do smaku solą, pieprzem, chili, itp. Im ostrzej - tym lepiej. Mieszamy wszystko dokładnie i zdejmujemy z ognia. Kiedy ser edamski jest juz całkiem miękki, ostrożnie wyjmujemy worek foliowy z garnka, ser przekładamy na stolnicę i jak najszybciej rozgniatamy rękami na placek mniej więcej 1,5 cm grubości. Przekładamy z rondla pozostałe składniki na placek i ... na oko wg uznania: piersi z kurczaka, pieczarki, masło, ser żółty rozmaryn. czosnek, sol, pieprz, przyprawa do kurczaka (jeśli ktoś lubi), cebula, wykałaczki panierka: mąka, jako, bułka tarta Piersi przekrajamy wzdłóż ... gdy ostygnie dodajemy starty ser.Nadzienie wkładamy do kieszeni w piersi i zamykamy wykałaczkami. Przyprawiamy z wierzchu i obtaczamy w mące, jajku i bułce - smażymy na patelni stopniowo rumieniąc mięso. CHAŁKI...
Źródło: mamacafe.pl/forum/showthread.php?t=712